Column Marga Patijn, MOOI Lijfstijl 3 2014

Juli 2014

“Als jij op vakantie gaat, wie helpt dan jouw klanten?”

Het is zomer, nog de laatste activiteiten en dan gaan mijn collega’s en ik beurtelings op vakantie. En we zijn niet de enigen, ook veel collega’s uit onze branche zullen gaan. Voordat we op vakantie gaan, moet er altijd veel geregeld worden, zowel privé als voor je werk. Voor je eigen vakantie moet je dingen regelen als wat neem je mee, wat ga je nog nieuw aanschaffen en nog veel meer.

Maar wat gebeurt er met je werk, weten je klanten dat je weg bent, heb je vervanging geregeld of werkt een collega extra uren nu jij weg bent. FNV MOOI weet uit ervaring dat salons daar nogal verschillend mee omgaan. Een ZZP’er sluit al gauw enige tijd het werk af, een aantal van hen heeft met een collega ZZP’er afgesproken om klanten van elkaar over te nemen.

In salons werken collega’s soms een dagje meer voor degene die weg is, maar soms is dat ook helemaal niet nodig. Een ding is zeker, een klant wil op tijd weten dat je weg bent, dus zorg dat je klanten tijdig informeert over je afwezigheid. Uit onderzoek blijkt dat de klant dat belangrijk vindt. Vaak komen ze dan nog gauw voordat je weg bent of meteen als je weer terug bent. Zo hou je dus een tevreden klant.

Heb jij de bekendmaking van je afwezigheid naar de klanten op een bijzondere manier geregeld? Laat het ons weten via info@fnvmooi.nl

FNV MOOI wenst je in ieder geval een mooie zomer.

Kent FNV MOOI je juiste e-mailadres en 06-nummer nog niet? Mail het naar info@fnvmooi.nl.
Wij willen onze leden sneller op de hoogte houden, help ons daarbij.